خانه گردشگری آغاز عملیات اجرایی جاده سربند- مشگین‌شهر

آغاز عملیات اجرایی جاده سربند- مشگین‌شهر

1
آغاز عملیات اجرایی جاده سربند- مشگین‌شهر
محبوب حیدری

محبوب حیدری افزود این پروژه جزو پروژه‌های اساسی و زیر بنایی استان است که بعد از سال‌ها پیگیری پیوست یک بودجه و ماده ۲۳ برای این پروژه صادر و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

وی اضافه کرد: کل مسیر سربند – مشگین‌شهر بطول ۱۳۷ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر آن در دست اجرا ، ۴۰ کیلومتر دیگر به مناقصه رفته و بقیه نیز در دست مطالعه است.

حیدری با اشاره به حجم عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر سربند- مشگین‌شهر افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ تن میلگرد ، ۱۷۷ هزار و ۳۲۰ متر خط کشی ،۱۲ هزار مترمکعب نیو جرسی ،۲۱۰ تن گاردیرل ،۱۲۱۰ متر مربع تابلو و علایم ایمنی، احداث ۴ تقاطع غیرهمسطح، ۱۰ تقاطع همسطح و دور برگردان و ۹ دستگاه پل خاص مجموع حجم عملیات این پروژه است که پیش‌بینی شده تا ۴۸ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

جاده کشی مشگین سربند
جاده کشی مشگین سربند

وی میزان اعتبار این پروژه را پنج هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هزینه هر کیلومتر احداث بزرگراه ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، ضمن اینکه میزان هزینه احداث بزرگراه در مناطق کوهستانی بیشتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: اعتبار موردنیاز این پروژه تامین شده و در صورت نیاز برای تامین آن تلاش می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here