خانه استان اردبیل اردبیل مروری کوتاه بر اخبار استان اردبیل

مروری کوتاه بر اخبار استان اردبیل

0
مروری کوتاه بر اخبار استان اردبیل
اخبار استان اردبیل

🔹اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان در مغان با تحقق ارتقای تعاملات بین دو کشور و توسعه صادرات و اقتصاد احداث می‌شود.

🔹ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مجتمع ویژه دادگاه‌های خانواده شهرستان اردبیل با تجمیع تمامی شعب دادگاه‌های خانواده، اجرای احکام، واحدهای مصالحه و مشاوره به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد

🔹حسین قدیمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: طرح برق امید از ابتدای آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز شده و بر اساس این طرح ۲۱.۲۲ درصد از مشترکان استان کم مصرف بوده و مشمول طرح برق امید هستند.

🔹پل فیروزآباد به عنوان نخستین اثر معماری صنعتی استان اردبیل در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. این پل بر روی رودخانه فیروزآباد در بخش فیروز شهرستان کوثر واقع شده و با یک دهنه و با مصالح سیمان، بتن و سنگ با کنو‌های متعدد بر روی صخره طبیعی در زمان جنگ جهانی دوم احداث شده است.

🔹نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: به منظور گردآوری مستندات معرفی سبک زندگی جمعیت عشایر شاهسون، موزه عشایری استان اردبیل در شهرستان گرمی راه اندازی و احداث می شود.

🔹بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: افزایش وقوع خودکشی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی در استان و قرارگیری اردبیل در رتبه هشتم نگران کننده است.

🔹اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: طرح کنترل سرعت متوسط به عنوان علاج موقت پیشگیری از تصادفات در جاده‌های استان اجرا می‌شود.

🔹سید عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: دادستانی با مخلان و برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم قاطعانه و بدون هیچ مماشاتی برخورد می‌کند.

🔹محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن با ظرفیت ۳۳۰ نفر در ۴ شهر نیر ، سرعین ، رضی و مشگین شهر به مدت یک هفته آغاز شد متقاضیان در این شهرها می توانند با مراجعه به نشانی www.tem.mrud.ir در سومین مرحله طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

🔹سردار حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف پرونده ۴ هکتاری زمین‌خواری به ارزش ۲۷ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال در روستای بنفشه‌درق شهرستان اردبیل خبر داد.

🔹شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از توقیف یکدستگاه کامیون حامل ۶ تن چوب آلات هیزمی غیر مجاز از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل خبر داد.

🔹سرهنگ بهمنی، فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد از دستگیری یک سارق ساختمان‌های نیمه‌کاره در این شهرستان خبر داد.

🔹شکستگی لوله اصلی انتقال آب شرب شهر پارس آباد که باعث قطعی آب ۱۲ ساعته در این شهر شده بود ترمیم شد.

🔹دکتر بهلول تکلوی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در پی آلوده شدن دو واحد مرغ تخمگذار به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از استان‌های کشور، تیم‌های واکنش سریع پیشگیری، کنترل و مهار این بیماری در استان اردبیل تجهیز و اداره کل دامپزشکی به حالت اماده باش کامل درآمد.

🔹با توجه به تداوم وضعیت نارنجی در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، لاهرود و رضی آیین نماز جمعه در این شهرها برگزار نمی‌شود.

🔹عملیات اجرایی جاده سربند – مشگین‌شهر روز پنجشنبه با حضور استاندار  و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل آغاز شد کل مسیر سربند– مشگین‌ شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر آن در دست اجرا، ۴۰ کیلومتر دیگر به مناقصه رفته و بقیه نیز در دست مطالعه است.

🔹استاندار اردبیل گفت: عملیات چهار خطه کردن ۱۲ کیلومتر از جاده بیله‌سوار- گرمی از ۲ سمت گرمی تا پلیس راه و هشت کیلومتر از سمت بیله‌سوار به سه‌راهی گوگ‌تپه تا هفته دولت سال آینده انجام می‌شود.

🔹سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل از کاهش ۳۲ درصدی وقوع جرائم سایبری در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

🔹اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل از غربالگری کرونایی ۹۳ درصد از جمعیت این استان با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

🔹علی رحیمی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از پلمب چهار مطب پزشکی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

🔹استاندار اردبیل گفت: تا پایان سال جاری ماهانه یک هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه پرداخت می‌شود تا روند اجرایی این پروژه همچنان تسریع شده و در زمان پیش‌بینی شده و قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

🔹حسین وطن دوست، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی بخش گردشگری که تا پایان آذرماه تعیین شده بود تا آخر بهمن مجددا تمدید شد.

🔹یادواره شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ استان اردبیل با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اردبیل برگزار شد.

🔹زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: جایزه ویژه هیات داوران یازدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط‌زیست “کائو” کشور ژاپن در سال ۲۰۲۰ به محمدمهدی عالی عضو کانون پرورش فکری استان اردبیل رسید.

🔹میر محمد موسوی، سرپرست بورس و اوراق بهادار منطقه اردبیل گفت: ارزش سهام معامله شده در ۹ ماهه اول سال جاری به میزان ۴۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹۳ درصدی را شاهد بوده ایم.

🔹مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل گفت: از زمان آغاز طرح شهید سلیمانی ۱۷ رزمایش با هدف آموزش اقشار مختلف مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در شهرستان اردبیل اجرا شده است.

🔹ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: رعایت الزامات قانونی و قانونمند شدن فعالیت‌ها در بخش رسانه مورد تاکید و خط قرمز دستگاه قضایی استان اردبیل است.

🔹هدایت، شهردار سرعین گفت: عملیات اجرایی پل کمربندی سرعین با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به زودی آغاز می شود.

🔹فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: با اقدامات پلیس آگاهی استان اردبیل، ۴ سارق خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه در استان شناسایی و دستگیر شدند در این راستا همچنین ۶ نفر مالخر نیز بازداشت شدند و از محل نگهداری اموال مسروقه ۶ دستگاه خودرو، ۳ دستگاه موتورسیکلت و ۹ دستگاه دوچرخه کشف شد.

🔹سرهنگ سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از تمدید مهلت ترخیص موتور سیکلت های رسوبی در پارکینگ ها تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: تقسیط در پرداخت جرائم رانندگی، عدم نیاز به گواهینامه رانندگی، عدم پلاک انتظامی موتورسیکلت، عدم نیاز به بیمه نامه شخص ثالث ازجمله مزایای این طرح است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: گر می خواهیم انضباط ترافیکی داشته باشیم اکر میخواهیم کاهش تلفات رانندگی داشته باشیم و اگر می خواهیم از وضعیت موجود عبور ایمن داشته باشیم نسخه اصلی بهره گیری از سیستم های هوشمند است که متاسفانه معابر درون‌ شهری استان ما محروم از آن است.

🔹حسن قبادی، فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: با رفع معارضات و حضور تجهیزات فنی مورد نیاز، عملیات اجرایی پروژه چهارخطه بیله‌سوار به گرمی مغان تسریع شده است.

🔹محسن ارزنلو، معاون غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از کشف و ضبط بیش از ۳۷ تن آرد تاریخ گذشته در یکی از کارخانجات تولیدی کیک و کلوچه در اردبیل خبر داد.

🔹سیدعبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در استان اردبیل کشف شد و در این زمینه ۲ متهم با صدور قرار مناسب راهی زندان شدند.

🔹ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از افزایش ۳۲درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در اردبیل خبر داد.

🔹شهرام رسولی، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میزان ولادت در این استان کاهش یافته و با این وضعیت جمعیت اردبیل رو به میانسالی و پیری در حال حرکت است.

🔹پیکر مرحوم احمد علی نژاد معروف به احمد فیضی هنرمند پیشکسوت سینما، تئائر و تلویزیون ایران روز شنبه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا اردبیل تشییع و به خاک سپرده شد.

🔹سردار حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در پی گزارش‌هایی مبنی بر احتکار کالاهای اساسی در انباری واقع در خیابان کاشانی شهر اردبیل، در بازرسی از این انبار ۱۷/۵ تن برنج و حبوبات کشف شد.

🔹هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی و خدماتی این استان صادر و تمدید شده است.

🔹علی رحیمی آذر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه ۳۹۸ میلیارد ریالی قاچاقچی پلی پروپیلین خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here