خانه استان اردبیل تخصیص 15000 دوز واکسن برای استان اردبیل /اردبیل یک میلیون و دویست و پنجاه هزار جمعیت دارد

تخصیص 15000 دوز واکسن برای استان اردبیل /اردبیل یک میلیون و دویست و پنجاه هزار جمعیت دارد

0
تخصیص 15000 دوز واکسن برای استان اردبیل /اردبیل یک میلیون و دویست و پنجاه هزار جمعیت دارد
تزریق واکسن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حالی از سهمیه ۱۵ هزارتایی واکسن کرونا در دو ماه اخیر در استان اردبیل خبر می دهد که طبق آخرین آمار جمعیت استان اردبیل ۱ میلون و ۲۵۰ هزار نفر می باشد.

شهرام حبیب‌زاده در جلسه کمیته واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: تاکنون برای استان اردبیل ۱۵ هزار و ۲۹۲ دوز واکسن اختصاص یافته که در مراحل مختلف این واکسن‌ها بین گروه‌های مختلف جامعه با اولویت‌های تعیین شده وزارت بهداشت تزریق شده است.

وی تصریح کرد: ۲۱۰ دوز برای سالمندان، ۴۲۰ دوز برای بنیاد شهید، یک‌هزار و ۸۵۶ دوز برای بیماران خاص، پنج هزار و ۹۴۵ دوز برای کادر درمانی و بهداشتی و بیش از سه هزار و ۱۰۰ دوز نیز برای پزشکان بخش خصوصی واکسن توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از توزیع ۳۶۵ دوز واکسن کرونا برای پاکبانان در استان اردبیل خبر داد و گفت: قرار است همه این واکسن‌ها به موقع و با فراخوان افراد مشمول تزریق واکسن توزیع شده و هیچ مشکلی در این فرآیند وجود نداشته است.

برنامه تزریق واکسن کرونا

حبیب‌زاده افزود: قرار است در بخش جدید توزیع واکسن کرونا گروه‌های اولویت‌دار در خط مقدم دریافت واکسن قرار گیرند که امیدواریم با همکاری کمیته نظارت بر توزیع واکسن و تزریق آن بتوانیم شرایط مطلوبی را در این بخش به وجود آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به محض ورود واکسن‌های جدید افراد شناسایی شده در فراخوانی که انجام می‌شود برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند که حضور به موقع آنها می‌تواند مانع از ازدحام و شرایط سخت کار برای کادر درمانی باشد.

تاکنون حدود 1 درصد از جمعیت استان اردبیل واکسن کرونا دریافت کرده اند.

گفتنی است بنا به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی تا 3 اردیبهشت در کشور مجموعا 718000 دوز واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ دوز واکسن کرونا در نوبت اول و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ دوز در نوبت دوم بوده است. به گزارش ایرنا، واکسیناسیون کرونا از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در کشور آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here