خانه استان اردبیل اداره پست مشگین شهر به شهر الکترونیک هوشمند ملحق شد

اداره پست مشگین شهر به شهر الکترونیک هوشمند ملحق شد

0
اداره پست مشگین شهر به شهر الکترونیک هوشمند ملحق شد
مصاحبه با اداره پست مشگین شهر

غلامرضا صادقی رئیس اداره پست شهرستان مشگین شهر از اتصال اداره پست شهرستان مشگین شهر به شهر الکترونیک هوشمند خبر داد و گفت: امروزه مردم نسبت به استفاده از خدمات الکترونیک علاقمند شده اند و این فرصتی است که نهادهای دولتی و غیر دولتی می توانند از آن استفاده کرده و با ارائه خدمات خود در بستر فضای مجازی و استفاده از خدمات الکترونیک راه را برای استفاده هر چه بیشتر مردم از فضای مجازی هموار نمایند.

خدمات الکترونیک و هوشمند فواید و مزایای زیادی دارد که می توان از جمله این فواید به کاهش ترافیک، صرفه جویی در وقت ارباب رجوع، افزایش بهره وری کارمندان اشاره کرد.

در روزهای فعلی که بیماری منحوس کرونا گریبان تمام مردم جهان را گرفته است استفاده از خدمات الکترونیک و مجازی بیش از هر روز دیگر الزامیست. بسیاری از مردم در راهروهای ادارات و یا مسیر خود به ادارات دچار بیماری کرونا می شوند که با استفاده از ظرفیت های شهر الکترونیک هوشمند می توان به کنترل بیماری کرونا نیز کمک شایانی کرد.

اشیاه پیدا شده

صادقی در ادامه گفت: اداره پست مشگین شهر در زمینه اشیا پیدا شده از خدمات شهر هوشمند استفاده خواهد کرد. چنانچه مردم اشیا یا مدارکی را پیدا کنند می توانند به اداره پست تحویل دهند تا در بخش مربوط به اشیا گمشده ثبت شود. افرادی نیز که مدارک یا اموال خود را گم کرده اند می توانند با مراجعه به بخش اشیا گمشده در سامانه شهر هوشمند می توانند در صورتیکه پیدا شده باشد نسبت به دریافت اموال یا مدارک خود اقدام نمایند و ماموران اداره پست اشیا یا مدارک ایشان را درب منزل تحویل دهند.

رئیس اداره پست با اشاره به اینکه گاهی مردم در زمان مراجعه ماموران پست در منزل تشریف ندارند گفت: در بخشی از سامانه شهر هوشمند این نوع نامه ها و بسته ها درج خواهند شد و هم از طریق ارسال کننده و هم از طریق دریافت کننده قابل پیگیری خواهد بود و طرفین از طریق پیامک از درخواست مجدد توزیع مطلع خواهند شد.

تمبرهای اختصاصی

صادقی ادامه داد: یکی از خدمات نوین اداره پست جمهوری اسلامی ایران انتشار تمبرهای اختصاصی است که زین پس مردم خواهند توانست برای سفارش و دریافت تمبر های اختصاصی از طریق سامانه شهر هوشمند استفاده کنند. در این خدمت جدید، مردم می توانند لحظه های شاد و زیبای خود را به صورت عکس در سامانه شهر هوشمند ثبت نموده و از طریق این سامانه درخواست تمبر اختصاصی نمایند که در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل گیرند.

صادقی همچنین به مسئله موازنه اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که ما در اداره پست داریم و انرژی و زمان زیادی از کارمندان ما می گیرد بحث موازنه است که با مذاکراتی که با شرکت فن آوران صفرویک سیب انجام شده است مقرر شد برای اولین بار در کشور سامانه موازنه مرسولات پستی در بستر شهر الکترونیک هوشمند به صورت پایلوت در مشگین شهر انجام شود. امیدوارم با سپری شدن زمان پایلوت با موفقیت بتوانیم سامانه موازنه را در سطح استان و کشور راه اندازی نماییم.

خدمات برای فروشگاه های اینترنتی

صادقی همچنین گفت: در این سامانه این امکان نیز فراهم خواهد شد که کسبه و فروشگاه های کوچک وشخصی بتوانند به صورت اختصاصی تر از خدمات شرکت پست استفاده نمایند. در این امکان کسبه و افرادی که فروشگاه های اینترنتی دارند می توانند با اداره پست قراردادی منعقد نمایند که دیگر برای تحویل محصولات ارسالی خود نیازی به حضور در اداره پست نباشد و در صورتیکه فرد قصد ارسال مرسوله ای داشته باشد ماموران اداره پست در محل کسب و یا منزل فرد حاضر شده و نسبت به دریافت مرسوله اقدام نمایند.

وی همچنین ضمن اشاره به توافقنامه ای که با شهرداری مشگین شهر امضا شده است گفت: طی توافق با شهرداری مشگین شهر تمام املاک و امکنه الزاما می بایست کد پستی دریافت نمایند. همچنین شهرداری از افرادی که اقدام به دریافت پروانه ساخت خواهند نمود استعلام  کد پستی را انجام خواهد کرد. وی تاکید کرد که استعلام و صدور کد پستی از طریق سامانه شهر الکترونیک هوشمند انجام شود. همچنین پس از صدور پروانه ی ساختمانی، پایان کار، عوارض شهرداری و تمامی انواع اسناد ثبتی توسط کارکنان شرکت پست به درب منزل متقاضیان ارسال خواهد شد. در حال حاضر در شهر قصابه به صورت پایلوت خدمات شهر هوشمند انجام می شود.

کارشناسان شرکت صفر و یک سیب

وحید سلیمانی مدیر شهر الکترونیک هوشمند به خبرنگار خبرتاپ گفت: از آقای صادقی رئیس اداره پست بخاطر تفکرات پیشگامانه ای که دارد تشکر می کنم. ایشان جزو روسای هستند که از خلاقیت ابایی ندارند و از ایده های نو استقبال می کنند. شرکت ما نیز به عنوان متولی اجرای سامانه شهر هوشمند از تمام نیروی خود استفاده خواهد کرد تا نیازمندی های اداره پست شهرستان مشگین شهر را به نحو احسنت پیاده سازی نماید.

مهدی فیضی زاده
مهدی فیضی زاده

در ادامه آقای مهدی فیضی زاده یکی از کارشناسان تیم توسعه شهر الکترونیک هوشمند گفت: بستر شهر الکترونیک هوشمند آمادگی دارد از کسبه ای که تمایل دارند کسب و کار خود را وارد حوزه فضای مجازی نمایند حمایت کرده و ضمن آموزش و راهنمایی، امکاناتی را نیز در اختیار شهروندان عزیز قرار دهد.

وی به راه اندازی سایتی با عنوان کارت لاین اشاره کرد و گفت این سایت با تکیه بر دانش بومی در مشگین شهر طراحی شده است و نخستین گام فروشگاه های چند فروشنده است که می تواند علاوه بر کارآفرینی به کسب و کارهای کوچک در زمینه فروش محصولات خود کمک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here