خانه استان اردبیل بخشدار قصابه در جمع دهیاران: باید پا به پای تکنولوژی رشد کنیم

بخشدار قصابه در جمع دهیاران: باید پا به پای تکنولوژی رشد کنیم

0
بخشدار قصابه در جمع دهیاران: باید پا به پای تکنولوژی رشد کنیم
جلسه بخش قصابه

روز سه شنبه دهم فروردین 1400 جلسه ای با محوریت شهر هوشمند الکترونیک در سالن کنفرانس بخشداری قصابه تشکیل شد. در این جلسه که دهیاران بخش قصابه و حراست بخشداری حضور داشتند بخشدار قصابه با اشاره به فواید متعدد شهر هوشمند گفت: تکنولوژی روز به روز در حال رشد است و ما باید بتوانیم پا به پای تکنولوژی رشد کنیم.

مجرد ضمن اشاره به مزایای متعدد هوشمند سازی خدمات دولتی و حاکمیتی گفت: شاید ده سال پبش مردم امکانات و خدماتی که امروزه از آنها به صورت روزمره استفاده می کنیم که را باور نمی کردند. اما امروزه در بخشهای مختلف شاهد حضور پررنگ تکنولوژی هستیم تا جایی که در بعضی جاها بدون حضور تکنولوژی کار دولت زمین می ماند. برنامه شاد که به صورت گسترده در ایام کرونا مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفت اهمیت استفاده از تکنولوژی را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها هوشمندسازی خدمات شروع شده است گفت: حتی در بعضی کشورها از جمله مالزی شهرهایی به صورت کامل هوشمندسازی شده اند. خوشبختانه در ایران نیز اقداماتی در بعضی از شهرها شروع شده است. برای مثال در یکی از شهرهای زنجان در زمینه جمع آوری زباله اقدامات خوبی شروع شده است.

شهر هوشمند در ایران

بخشدار قصابه نسبت به راه اندازی شهر هوشمند در قصابه ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با همت شرکت فناوران صفر و یک سیب که طلایه دار ارائه خدمات هوشمند است بتوانیم به صورت پایلوت یک سری از خدمات الکترونیک و هوشمند را در قصابه ارائه دهیم. وی ارائه خدمات مربوط به صدور پروانه ساختمان و دریافت استعلامات آن را گام اول این اقدام خواند و با توجه به اینکه ضریب نفوذ اینترنت و خدمات الکترونیکی در قصابه پایین است از دهیاران درخواست کرد که پا پیش گذاشته و در معرفی و آموزش همشهریان خود اقدامات عملی انجام دهند.

جلسه شهر هوشمند - قصابه
جلسه شهر هوشمند – قصابه

مجرد بخشدار قصابه رشد زهنی را لازمه رشد فیزیکی خواند و گفت: رشد کشور در زمینه خدمات الکترونیکی و خدمات هوشمند به مثابه رشد ذهنی جامعه است و این لازمه رشد فیزیکی و ساخت و ساز و عمرانِ کشور است. وی ارائه خدمات به صورت کاغذی و سنتی را کاری ساده خواند و گفت اگر قرار باشد خدمات خود را به صورت سنتی ارائه دهیم در حقیقت عقب گرد داشته ایم. چون تکنولوژی منتظر ما نخواهد ماند و مسیر خود را خواهد رفت و این ما هستیم که باید پا به پای مدرنیته پیش بریم و خدمات خود را به روز کنیم.

 اجرا به صورت کاملا بومی

در ادامه جلسه رافق مجتهدزاده مدیر تیم برنامه نویسی شهر هوشمند ضمن توضیح روند اجرای الکترونیکی کردن صدور پروانه ساخت دهیاری ها گفت: شهر قصابه مورد مناسبی برای راه اندازی شهر هوشمند است و می توان در این شهر طرح شهر هوشمند را به صورت آزمایشی اجرا کرد و اشکالات و ایرادات احتمالی آن را کشف و رفع کرد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه برنامه نویسیِ سامانه شهر هوشمند به صورت صفر تا صد در مشگین شهر و توسط مهندسین بومی کد نویسی شده است گفت: بومی بودن نیروی متخصص این امکان را فراهم می کند که با کمترین هزینه و زمان بتوانیم باگ های نرم افزاری را رفع کنیم و سامانه ای در خورد مردم ارائه کنیم تا بتوانیم بعد از قصابه، به ترتیب استان اردبیل و کشور را تحت پوشش سامانه شهر هوشمند قرار دهیم.

در پایان وحید سلیمانی مدیر عامل شرکت فناوران صفر و یک سیب با اشاره با حمایت های همه جانبه بخشدار قصابه و دهیاران بخش قصابه، ابراز امیدواری کرد که بتوان با آموزش مناسب، خدمات مناسبی را به مردم ارائه داد.

وحید سلیمانی به مبحث کارآفرینی در پروژه شهر هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: برای ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاهای بزرگ و سایر مراکزی و مغازه هایی که امکان ارائه خدمات اینترنتی به مردم را دارند فعالتر شده و با جذب نیروهای جدید به اقتصاد مردم نیز کمک خواهند کرد.

لازم به توضیح است که سامانه شهر هوشمند روز 28 اسفند با حضور مسئولین فرمانداری، شورای شهر و خبرنگاران در مشگین شهر افتتاح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here