خانه بهداشت و سلامت بزرگترین دستگاه اکسیژن ساز استان در بیمارستان ولیعصر مشگین شهر

بزرگترین دستگاه اکسیژن ساز استان در بیمارستان ولیعصر مشگین شهر

0
بزرگترین دستگاه اکسیژن ساز استان در بیمارستان ولیعصر مشگین شهر
دستگاه اکسیژن ساز

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین شهر گفت: بزرگترین دستگاه اکسیژن ساز استان در بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان مشگین شهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دستگاه اکسیژن‌ ساز یکی از تکنولوژی‌های نوین و کاربردی است که وظیفه غلیظ کردن اکسیژن را بر عهده دارد. هوایی که ما تنفس می‌کنیم دارای بیش از 78% نیتروژن و 21% اکسیژن است. دستگاه اکسیژن ساز یک وسیله برقی است که اکسیژن اطراف ما را گرفته و به اکسیژن غلیظ‌‌‌تر تبدیل می‌کند.

رضا ایماشی اظهار کرد: بزرگترین دستگاه اکسیژن‌ساز استان در بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان مشگین شهر نصب و هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: ظرفیت این دستگاه ۳۰ تن بوده و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و برای این دستگاه اکسیژن ساز، ۱۵ میلیارد ریال معادل یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین شهر بیان کرد: در راستای مقابله با بیماری منحوس کرونا، گام دوم طرح غربال‌گری سردار سلیمانی در سطح شهرستان مشگین شهر به‌صورت ۱۰۰ درصد با موفقیت انجام شد و از این حیث در بین شهرستان‌های استان اردبیل، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، ایماشی گفت: بخش آی سی یو بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان مشگین شهر در ایام دهه فجر امسال از ۴ تخت به ۸ تخت ارتقاء خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here